Operasjon Julestemmning Del 3

 

Hei alle sammen!

I går bakte jeg hele tre porsjoner med serinakaker og de ble alle vellykket heldigvis. Jeg surret litt med måle-enhetene en periode der, og var veldig spent på om hvordan slutt resultatet ville været, men serinakakene ble faktisk bedre enn noen gang. Noen ganger når vi tror vi har failet totalt beyond repear, så viser det at ting blir bedre enn noen gang. Det er ikke alltid at ting er slik som det ser ut som, det gjelder jo i livet generellt sett og ikke bare når de kommer til matlaging og baking. Jeg merker at det hjalp litt på julestemmningen å bake i går, men jeg merker at jeg fremdeles sliter med å komme ordentlig inn i denne julestemmningen. Føler liksom ikke at det er Desember, til tross for julebakst, snø og julemusikk. Idag skal jeg se på julefilmer, så håper at det hjelper litt på også. Jeg har enda 14 dager på å komme i julestemmning frem til vi skal spise klokken 17.00 på Julaften. Opperasjon julestemmning er virkelig satt i høygir, og jeg merker at jeg får litt panikk for at jeg ikke skal klare å kommme i julestemmning innen julaften klokken 17 men jeg har troen!

Idag har jeg veldig lyst til å dra til gammlebyen i Fredrikstad å tennelys for mamma i kirken der. De har åpen kirke idag og jeg har veldig lyst til å få til det. Men vi får se om jeg rekker det idag eller om jeg må vente til uke og heller dra innom domkirken eventuelt. Jeg skal i hvertfall prøve å få dratt i kirken og tenne lys for mamma før jul. Jeg syntes det er en veldig fin tradisjon, jeg og mamma pleide alltid å gjøre det før jul når vi bodde i Oslo, vi tente altid lys i kriken både for broren min og for mormoren min. Men så skle den tradisjonen litt ut etter vi flyttet til Askim. Men i år har jeg tenkt til å inføre den tradisjonen igjen fordi jeg syntes det er en veldig fin tradisjon. Men jeg kan ikke tenne lys for alle i familien som har gått bort fordi 95% av min nærmeste familie er i himmelen, så da blir det veldig mang lys. Men jeg har tenkt til å tenne et for mamma, et for mormoren min og et for broren min.Så allt i allt tre lys for de jeg savner aller mest, jeg kjente aldri broren min – han døde fire år før jeg ble født, men jeg har alikevell fått et veldig nært forhold til han igjennom mamma og allt hun har fortalt om han opp igjennom årene. Så jeg føler at jeg kjenner han ekstemt godt, selvom jeg aldri har møtt han.

Søndager, er en dag for refleksjon – en refleksjon over uken som har vært men også over uken som kommer. Hva man har gjort og hva man kan gjøre for å forbedre ting, skape nye ting og virkelig gå inn i seg selv og tenke over hvor man er, hvor man vill og hvordan man ønsker å oppnå det.  Jeg har virkelig fått et bedre bildet av hvordan jeg ønsker at ting skal være og hvordan jeg skal få det til. Jeg har hele tiden hatt en viss mentalitet på enkelte ting, men jeg har funnet ut at jeg må endre vei og følge visse retnigns linjer. Noen ganger må man prøve andre veier hvis den veien du har valgt ikke leder dit du skal. Refleksjon er viktig og Søndager er en perfekt dag for refleksjoner – Da kan man starte en ny uke på Mandag med en nymentalitet, gå nye veier, åpne nye dører og følge nye rettnings linjer. hver dag er en ny start og en perfekt mulighet til å forbedre seg og bli den beste versjonen av seg selv som man kan være. Derfor liker jeg også Søndag så godt, fordi hvis du har hatt en litt blæ uke så kan man legge den bak seg og starte nytt på Mandagen. Ny uke, ny dag og nye muligheter, så Søndager er gull verdt for refleksjoner. Jeg pleier å lage en liten liste på allt det fine og det dårlige som har skjedd denne uken, og se hvor jeg var, hvor jeg vill og hvilke tiltak jeg må gjøre for å komme dit jeg vill.

Det var dagens tanker og refleksjoner en tidlig Søndags morgen i Desember. Håper dere får en kjempe fin dag videre, kos dere masse og hvis ingen har sakt det til deg idag ; Du er bra nok og du er perfekt akkutat som du er. Dette klarer du! jeg heier på deg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg