Nye oppskrifter på vei!

Hei alle sammen!

Etter en lang og relativt slitsom dag slapper jeg av og ser på The Chef Show på Netflix. Jeg elsker å se på mat-programmer osv for å samle litt inspo til hverdagen. Jeg elsker å lage nye retter, og det å eksperimentere på kjøkkenet er ikke ukjent for meg. Det å kunne slappe av mens man samler inspo er gull verdt. Jeg har alltid en skriveblokk og pen i nærheten sånn at jeg enkelt kan skrive ned ideer jeg får underveis.

Det med blokk og papir er noe jeg har med meg over allt nesten fordi plutselig får jeg en idee til boken jeg skriver på og må skrive det ned relativt fort for å ikke glemme det. Sånn er det å skrive krim bok, plutselig ser man noe eller noen som man tenker passer perfekt inn i historien man skriver.

Det er en stund siden jeg har laget noen nye oppskrifter fordi jeg har ikke spist stort og ikke hatt muligheten til å gjøre det. Men det ser ut til at det endrer seg nå, og at jeg fremover kan hive meg inn i min store passion for matlaging.

Jeg skriver bok på heltid, og er hobby kokk på fritiden. Jeg savner duften av nye retter og det å eksperimentere på kjøkkenet for å finne de perfekte kombinasjonene for å oppnå de beste smakene. Gleder meg til å komme inn i rutine på kjøkkenet igjen. I helgen kansje det kommer det noen nye favoritt oppskrifter eller en god gammle familie oppskrifter fra familien Andersen som kan bli din nye favoritt.

Jeg gleder meg hvertfall til helg, selvom helg og ukedager glir litt i hverandre noen ganger når man jobber med sosiale medier og bok skrivikng. Men jeg prøver alltid å se på litt andre ting på tv, ta helge vasken på fredag og gjøre ting litt anderledes i helgen for å bedre skille helg og hverdag.

Jeg har sett at Master Chef All stars(USA) har gått på tv i det siste men finner den ikke på noen streming tjenester. Viaplay har MasterChef usa men ikke den sesongen som går på tv nå. Noen som vet hvor jeg kan finne all Stars sesongen på streaming?

Håper dere alle sammen har hatt en fantastisk Onsdag. Og har du hatt en tøff dag så vit at du er ikke alene om det – jeg heier på deg og sender mange gode klemmer.

Henriette

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg