Kunsten å tenke positivt

Hei alle sammen!

Solen skinner og jeg nyter morgen kaffen og nyter morningen til det fulleste. Det er de små tingene i livet som er lykke.

Idag skal jeg ta båten til sentrum,  jeg må fikse et par små ting der. Jeg skal også ta noen bilder til instagram og lage noen reels så jeg tror dette blir en veldig fin dag.

I går kveld gikk vi kvelds tur på nye veier, så vi endte med å gå oss litt vill, og måtte bruke Google maps for å finne veien hjem. Den 30 minutter lange kvelds turen ble til 1,5 time.  Litt morsomt å utforske også, selvom vi gikk oss litt vill. Det var allt i allt en veldig fin kvelds tur. Det kunne nesten vært en tv serie. “Henriette finner veien – minutt for minutt. ” den hadde glidd rett inn på nrk2 i beste sende tid. En annen klassiker er “Henriette gjør det igjen” det er vell den frasen jeg hører mest fra venner. Ja, jeg er litt klumsete og får til det umulige tit og ofte.

Men det viktigste er at man gjør det beste ut av situasjonen. Både når man klarer å gjøre det umulige og når man roter seg bort på veien blant skog og ukjente nabolag.

Jeg prøver å gjøre det beste ut av situasjonen jeg er i, det er ikke alltid så lett. Som da mamma døde, det er så mange ting jeg skulle og burde gjort anderledes. Hadde jeg vist da det jeg vet nå, så hadde jeg gjort ting anderledes. Men jeg gjorde det beste jeg kunne ut i fra den kunnskapen jeg hadde på det daværende tidspunkt.

Isteden for å dvele ved ting jeg burde gjort anderledes så går jeg fremover, ser fremover og tenker fremover, men selvfølgelig er det vanskelig mange ganger, jeg sier ikke at det er lett men det er viktig å ikke bli stuck i fortiden, men prøve å se fremover mot fremtiden du lager deg. Valg du tar i dag blir grunnlaget for hvordan fremtiden din vill se ut.

Idag smile jeg til verden, fordi et smil kan lyse opp dagen til noen som har en dårlig dag. Så smil til fremmede idag, i håp om at dagen deres kanskje blir litt bedre. Det er ofte jeg har hatt tøffe dager og noen har smilt til meg på gaten og dagen ble litt bedre med engang. Et smil kan gjøre så mye.

Henriette

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg