Enkelt, lettvint og godt! Middag på 1-2-3!

Hei alle sammen!

Det har vært en veldig fin dag idag, dagen har stort sett gått til planlegging av høsten. Mandag er som regel planleggings dag, da planlegger jeg hele ukens gjøre mål. Allt av møter, avtaler, hvor mange sider på boken min jeg må få skrevet hver dag samt div innhold jeg skal lage til sosiale medier osv. Jeg er et veldig “planleggings menneske”. Jeg liker å hele tiden vite hva jeg skal og jeg lager tonnevis med lister osv på allt jeg skal gjøre pr.dag, planlegger middager for en uke avgangen osv slik at jeg hele tiden har en basis rutine å følge. Jeg kan også være spontan, plutselig ta en weekend tur, eller ferie tur med jente gjengen. Men sånn allt i allt så elsker jeg å planlegge og får litt panikk hvis ting ikke går etter planen, men som regel går ting sjeldent etter planen – noen ganger går det bedre enn planlagt og andre ganger dårligere. Men allt i allt så går det som regel bra uansett, selvom ting ikke alltid går helt etter planen.

 

Over til dagens middags tips!

Dagens middags tips er noe som virkelig har blitt en slager i min familie. Jeg har en tante som er gift med en italiener og bor i Itailia, hun giftet seg på 60 tallet, og bosatte seg i Italia. Mormoren min, mamma og den andre tanten min som bor i Norge reiste ofte ned til Italia før jeg ble født og tok med seg mye av matkulturen der hjem til Norge. Så jeg er oppvokst på både Italiensk og Norsk kost. Men det har blitt mye Italiensk mat og jeg er veldig glad i Italia og deres matkultur. Jeg har selv vært i Italia tre ganger, kansje ikke det helt store tallet med tanke på at jeg har familie der men kansje det blir flere etterhvert. Dagens middags tips, kommer nettopp fra Italia og er en av mine favoritter. Jeg lærte å lage denne retten av mamma som lærte den en av de mange gangene hun var i Italia. Dagens rett er Tortilini med ost og hvitløk.  Tenk at noe så enkelt kan være så godt? det er ganske fantastisk i seg selv.

Du trenger: 

1 Ts Mørk kjøttbuljong

1 Pakke Tortilini 

1 Neve revet ost 

1 hvitløksfedd

Salt 

Pepper

Chili explotion

Slik gjør du: 

1. Fyll en medium kjele med vann, ha i 1ts Mørk kjøttbuljong i vannet og kok tortilinien etter anvisningen på pakken. ( Ca 4 minutter) 

2. Ha litt smør i en stekepanne, og 1 presset hvitløks fedd. Når smøret er smeltet, skru ned varmen til lav. Når tortilinien er ferdig kokt hell av vannet og ha tortilinien i stekepannen. Kryddre med salt, pepper og chili explotion. Ha så over en god neve med ost og vend forsiktig på tortilinien slik at osten smelter gjevnt over tortilinien. ( ca 2 minutter) Ha så tortilinien over i en dyp talerken og den er klar for servering. 

Håper dere liker denne retten like mye som vi i vår familie gjør. En enkel og god rett på hektiske hverdager eller som helgekos. Håper dere får en fin Mandags kveld videre, og vit at det er helt greit å ha en tøff start på uken, og hvis du har hatt en tøff Mandag så sender jeg deg masse klemmer og varme tanker. Sett deg ned i sofaen under et pledd, ta deg et glass med cola, eller favoritt drikken din, kansje litt god snacks og se noen epioder av favoritt serien din på Netflix eller Viaplay og ten masse telys – slapp helt av, unn deg det lille ekstra på tøffe dager og husk at det kommer en dag i morgen også, og det kommer bedre dager. Jeg heier på deg!

– Henriette

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg